Wednesday, October 27, 2010

That's why you are a steward!

steward is a flight attendant, an employee who is responsible to comfort us, takes our orders and distributes food etc.

recently, aku dan family were on vacation.

kami naik MAS, malaysian airline system dari KLIA to *******.

flight kami siang so my children segar bugar dan sangat aktif. (aku taknak cakap anak2 aku nakal nanti jadi doa)

aku dan anak2 aku duduk dalam satu row while seat my hubby agak jauh sikit.


anak2 aku ni aktif jadi mereka macam excited sikit though that was not their first time naik flight but kids, well, you should know them very well. and when i said YOU, it means you as a grown up person!


depan seats kami ada mat saleh, sorang je, aku noticed yg die banyak kali tengok ke belakang (arah kami) sebab anak2 aku asyik bercakap dan bising je.


and me, as their mother dah banyak kali bising suruh anak2 aku sendiri senyap, or at least lower their tones.

besides, since i know they sure akan boring dlm flight, aku siap bawak toys and books letak dlm beg diorang. nampak kan my own initiative so that my children akan leka dan tak ganggu org lain.


but, you know, kids. they will listen to us only for a second and then they will do again whatever they want.


so, ade lah satu steward ni, yes, he is a handsome guy but lack of patience and i think he hates kids.


mula2 die sound aku suh anak2 aku diam, die kate mat saleh depan aku ni nak tido.

hey you know what! aku dah buat dah.

tapi anak2 aku tetap bising jugak! habis ko nak suh aku pukul diorang biar menangis dan kang tak pasal2 lagi bising satu kapalterbang ni kang!damn!

then tak lame lepas tu die datang lagi dengan muke masam dan marah suh anak2 aku diam DAN DIE BERDIRI BELAKANG SEAT AKU DAN BUAT SESUATU SEHINGGAKAN ANAK2 AKU BERUBAH MUKA JADI SEDIH DAN NAK MENANGIS SERTA NAK MENYOROKAN MUKA MEREKA DI BADAN AKU!!

aku cepat2 toleh ke belakang dan tengok die dah jalan ke belakang.

PENGECUT! dengan budak kecik berani lah ko ye!

ye, aku tau kerje dan tugas ko nak please and comfort mat saleh depan aku ni habis tak reti ke nak cakap elok2???!!!


hey, we paid our tickets and airport tax same like that mat saleh and others!

turun flight aku cerite balek dgn laki aku, die marah aku sebab tak bgtau die, sebab die nak sound budak tu.

aku assume umor die dlm 24 tahun. ok, otak dan akal umor ko bandingkan dgn otak dan akal anak2 aku yg umor 3 dan 4 tahun. NGOK!

aku tak tau lah dlm module/kursus MAS, sebelum nak hire flight attendant diorang ni ade kelas CARA2 NAK HANDLE KANAK2 atau tak.

tapi tak jugak, sebab mase kami balek dari ******* ke KLIA, steward and stewardess nye ok pulak, bile anak2 aku masuk je, diorang hulurkan coklat, and ade yg ke seats anak2 aku, cube borak2 dgn anak2 aku.

macam ni lah, aku tak sempat nak sound steward yg buat hal tu, but here's my doa for you :

*  muke ko jambu dan aku taktau ko agame ape, macam cine pun ade, macam melayu pun ade, macam pan-asian pun ade, jadi kalo ko GAY, ko memang takkan dapat anak lah, so, aku doa hari2 ko jumpa anak2 kecil yg sangat aktif dan nakal.

* kalo ko ade awek dan memang ade niat nak kawen tapi taknak anak, aku doa ko akan dapat anak, dan semoga anak ko juge aktif dan nakal maka ko faham lah perasaan aku.

* kalo ko memang nak kawen dan nak ade anak, aku doa ko dapat anak yg lebih aktif dan nakal dari anak2 aku! biar padan muke ko rase sikit!

DAMN! no wonder lah ko jadi steward bukan pilot!

No comments: